dinsdag 29 juli 2014

1 augustus 2014 - Pont-les-Moulins, Frankrijk

Vanmorgen worden we wakker en het regent nog steeds de hele nacht door heeft het geregend. Echt ongelooflijk. Eerst maar eens voor de bestelde baguettes ophalen en lekker ontbijten. Bak koffie/thee, eitjes koken. Heerlijk na zo'n ontbijt kan je er weer tegen, en ziet alles er weer beter uit. We besluiten om een stuk te gaan rijden want de regen komt nogsteeds met bakken uit de lucht vallen. We rijden in een mooi stuk landschap maar door de vele regen en lage wolken hebben we maar beperkt uitzicht. We besluiten richting Pontalier te rijden en onderweg zien we de soucre de la loue staan. He daar zijn we vorig jaar geweest bij die grote waterval , wat grappig. Als we bij Pontalier zijn zien we een decatlon dus besluiten we daar te gaan kijken voor bergschoenen voor Erik want van deze zijn de zolen lek en dat is vooral nu niet zo handig! Na gepast te hebben nemen we een paar lekker en goed zittende schoenen mee en natuurlijk spul om de schoenen in te spuiten. In de auto heeft Erik naar Wim een "help"mail gestuurd, en daar kwam bijna gelijk een reacte op terug ze hebben nog plek en toevallig is onze plek ook nog vrij( al was Wim er net mee bezig om die voor een paar dagen aan een fransstel te geven). Pff gelukkig dus we mailen terug dat we morgen komen. Daarna naar de grote hyper u, en daar geslaagd voor pompelmouse rose en fransezeep blokken. Terug weer mooie bergen gezien want de wolken waren iets minder dik. Ook nog naar Beames les dames geweest een plaatsje wat hier vlak bij ligt, en daar nog in een mooie kerk geweest. Nog een paar boodschapjes en stokbrood gehaald en weer terug naar de camping waar het nogsteeds erg nat is. Eten gekookt en gegeten en als de afwas is gedaan gezellig geskipboot. Het regent ondertussen nogsteeds dus duiken we ons bed maar weer in.