zondag 17 augustus 2014

20 augustus 2014 - Luzy, Frankrijk

De dag begint goed. Geen regen en een schamel zonnetje.
We besluiten te gaan wandelen de rode route dit keer.
in eerste instantie gaan rick en michi mee maar in de loop van de ochtend haakt michi toch af.
Dientengevolge heeft rick ook geen zin meer. Rick mag mee met de familie Vis.
Wij gaan wandelsn aan de noordwest kant van luzy. Een erg mooie route die ons door de ongeving lijdt ok nu weer uitgezet door wim.
Bij de table de orientation rusten we even uit, we hebben dan al ruim 7km gelopen. Daarna nog een loodzware tocht omhoog, omlaag en niet te vergeten door de blubber. Van pure noodzaak zijn we een stuk door de houtwal gekropen om via een gemaaid korenveld te lopen, gelukkig was verderop een hek zodat we makkelijker weer op het pad konden komen.
Moe maar voldaan komen we terug op de camping. Regina gaat gelijk met de pootjes omhoog en koelen ze heeft veel last vsn haar voet.

Rick is naar de brocante en de kerkin autun geweest, dakpannen duurzaam geleend, bij emmaus, en oude tractoren bekeken in etang sur aroux, en potten gemaakt bij een pottenbakker in issi le eveque. Helaas hebben we alleen een foto van de pot. Het afbakken duurt te lang.

Net op tijd voor de frieten van win zijn de visjes terug op de camping. Samen met de gezamelijke bbq worden deze opgegeten.